Friday, August 17, 2012

maaf bukan bermakna melupakan semuanya

 hari raya bakal menjelma semua orang minta maaf..persoalan sekarang kenapa nak tunggu raya kalau bukan raya tak boleh ke. kenapa? si peminta maaf tu yakin yang orang yang dia nak minta maaf tu akan maafkan dia kalau hari raya dan takkan maafkan dia kalau bukan hari raya ke? bagi aku minta maaf dihari raya sesuai dilakukan oleh keluarga,saudara mara dan sahabat handai yang hanya berselisih faham sikit dan minta maaf itu untuk perkara perkara kecil seperti terkasar bahasa,bergurau hingga ada yang terasa tapi orang itu simpan dalam hati atau kesalahan yang kita tak sedar bukannya minta maaf sebab kita melakukan kesalahan yang besar atau kesalahan yang sama berulang ulang
  aku cakap berdasarkan pengalaman aku..kalau bukan hari raya pun kita minta maaf dan bergaduh semula apatah lagi minta maaf masa raya then lepas tu sama gaduh juga.seriuslah aku dah penat nak maafkan orang dan aku dah penat nak minta maaf dekat orang yang aku tak buat salah.bagi aku maaf kan seseorang tu bukan bermakna kita boleh lupakan apa yang orang dah buat pada kita. ada perkara yang kita boleh maafkan dan lupakan tapi ada perkara yang kita boleh maafkan tapi tak bermakna kita boleh lupakan semuanya.
    

No comments:

Post a Comment