Sunday, July 29, 2012

couple zaman sekarang

 salam semua..apa yang aku nak cerita nie adalah apa yang pernah jadi pada aku dan sekeliling aku jadi aku gabungkan untuk renungan aku dan semua. ok lah sekarang nie zaman anak anak muda bercouple kata orang tak kenal maka tak cinta so kenalah kenal kenal dulu baru timbul rasa cinta. pada pendapat aku memang betul pun sebab kita kenal dulu hati budi seseorang sebelum jatuh cinta tapi ada juga couple yang kenal sekejap terus kahwin dan bahagia selamanya ada juga yang tak kekal ada juga yang bercinta bagai nak rak tapi putus.
  ok lah bagi aku lelaki yang baik dan serius nak berkawan dengan kita apabila dia sanggup berjumpa ibu bapa kita bagi aku lelaki tu sangat ikhlas dan memang gentleman lah walaupun ada juga lelaki yang dah jumpa ibu bapa kita tapi jahat juga. terpulang pada individu masing masing tapi bagi aku memang aku respect lelaki yang jumpa ibu bapa dulu untuk bercinta dengan anaknya
    ramai juga aweks yang utamakan pakwe dari parents diorang contohnya parents tak bagi keluar malam tak nak dengar keluar malam juga tapi kalau pakwe tak bagi keluar malam dengar pula cakap pakwe yang takde ikatan langsung dengan kita haih ada juga kawan kawan aku yang kena inform dekat pakwe dia nak pergi mana mana eh bukan kena inform dekat mak bapak kita ke mana kita nak  pergi sedarlah kalau bukan sebab mak bapak kita takdenya kita dapat jumpa pakwe tu lah 
    tapi nak gelak juga cerita dari kawan aku nie..dia cerita kawan dia nie baru je belajar nak couple yela first time jauh dari family bila couple macam kena kejutan cintalah..kawan aku nie keluar dengan pakwe dia..kawan kepada kawan aku nie keluar dengan pakwe dia nak pergi makan..kawan aku dengan pakwe dia memang romantik sebab aku tahu mereka nie dah lama couple mak bapak diorang pun dah tahu..mereka order lah makan, pakwe kawan aku nie tolonglah kupaskan kulit udang nak bagi kawan aku nie senang nak makan..kawan kepada kawan aku nie tengok lah romantiknya kawan aku nie dia pun suruh pakwe dia buat macam pakwe kawan aku buat tapi masalahnya pakwe dia tak faham cam blurr sikit kawan kepada kawan aku nie cakaplah kupaskan udang nie pakwe dia mcam pelik lah then cakap selalu tak suruh pun aku memang gelak habislah bila dengar kawan aku nie cerita haha ada juga couple macam tu ek 
    bagi aku bercinta nie semula jadi macam rutin harian kita..kalau pakwe kita buat dengan suka rela itulah cinta sebenar bukan sebab kita paksa atau suruh dia buat

No comments:

Post a Comment